Hejőkeresztúri példa a Mindennapi Pszichológiában

Mindenki jó valamiben – A Stanford-modell Hejőkeresztúron címmel jelent meg Szále László írása a borsodi falu iskolájának sikereiről a Mindennapi Pszichológia című folyóirat idei 1. számában.
„Aki nem szeret iskolába járni, az nem szeret tanulni sem – ezért nem is tanul. Tanulni viszont muszáj. Mert különben ő is tanulatlan, munkanélküli és szegény lesz, s továbbörökíti a halmozottan hátrányos helyezetet. Kényszeríthető a tanulás szigorral, fegyelemre neveléssel, szankciók kilátásba helyezésével, de a legjobb a tanulás, az iskolába járás megszerettetése. Hejőkeresztúron ezt az utat járják 13 éve, amióta bevezették a nem túl vonzó nevű Komplex Instrukciós Programot (…) Ennek köszönhetően mára lényegében megszűnt az igazolatlan hiányzás, a diákok 100 százaléka továbbtanul, 70 százalékuk érettségit szerez. Ez bármelyik 'halmozottan előnyös' helyzetű iskolának díszére válna, Hejőkeresztúr azonban az ország egyik legnehezebb sorsú térsége...” Folytatás a Mindennapi Pszichológiában.
A folyóirat megtalálható a II. Rákóczi Ferenc Megyei és Városi Könyvtárban (is)!